Aplikacja moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej. Daje pasażerom możliwość zakupu biletu bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na jego zakup.
moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji.
Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e-transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej. Każdy użytkownik ma stały dostęp do swojego profilu w Systemie, przez udostępniony Portal Użytkownika. Dzięki niemu może na bieżąco kontrolować swoje wydatki, drukować rachunki, modyfikować dane osobowe czy dokonywać zmian numeru telefonu.
Drugim elementem systemu moBILET jest aplikacja mobilna. Cała obsługa odbywa się za pomocą prostego i intuicyjnego interfejsu graficznego. Aplikacja moBILET dostępna jest na wszystkie telefony komórkowe. Dla systemu Android, iOS, aplikacje dostępne są w dedykowanych sklepach dla danego systemu. Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji moBiLET wymagany jest dostęp do Internetu (dane komórkowe lub Wi-Fi). Dostęp jest niezbędny tylko do zakupu biletu, logowania oraz odświeżania danych np. stanu konta.
Po zakupie biletu jest on zapisywany w zakładce „Historia biletów”, a do kontroli nie wymaga ponownego łącznia z serwerem.
Jak zostać użytkownikiem systemu moBILET? Możliwa jest prosta jednorazowa i bezpłatna rejestracja poprzez aplikację mobilną, SMS lub na www.mobilet.pl. Ponieważ aktualnie ok. 90% Użytkowników posługuje się smartfonami, proces rejestracji dla ich posiadaczy został uproszczony. Wystarczy pobrać aplikację poprzez dedykowany sklep i przeprowadzić 2-3 min. rejestrację podczas pierwszego uruchomienia.
Konto można doładować bezpośrednio w aplikacji lub przechodząc do portalu użytkownika aplikacji.